Městská policie

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY V RÁMCI OBJEKTIVNÍ ODPOVĚDNOSTI PROVOZOVATELE VOZIDLA

/ Nové Město na Moravě

Co je to Výzva k uhrazení určené částky?
Budou provozovateli vozidla v případě uhrazení určené částky ve výzvě zapsány body do karty řidiče?
a další dotazy a odpovědi.

Co je to Výzva k uhrazení určené částky?
Jedná se o částku, kterou má možnost provozovatel vozidla zaplatit za to, že nezajistil, aby jeho vozidlem nedošlo k porušení pravidel silničního provozu. Nejedná se však o správní řízení a uložení pokuty za přestupek, ale o jakési zbavení se odpovědnosti za přestupek, vykoupením se, resp. se jedná o zánik odpovědnosti za přestupek dobrovolným uhrazením určené částky mimo správní řízení.

Budou provozovateli vozidla v případě uhrazení určené částky ve výzvě zapsány body do karty řidiče?
K zápisu bodů do karty řidiče nedojde. Tento přestupek se nezapisuje do žádné evidence.

Zásilka s Výzvou k uhrazení určené částky uložená na poště nebude adresátem vyzvednuta do 10-ti dnů.
Jestliže si adresát písemnost ve lhůtě 10 dnů ode dne uložení nevyzvedne, písemnost se považuje za doručenou posledním dnem této lhůty. Nastane tzv. fikce doručení. Od následujícího dne ode dne doručení se počítá lhůta 30 dní na zaplacení. Včasné zaplacení znamená, že nejpozději poslední den splatnosti byly peníze připsány na účet správního orgánu.

Chci vidět fotodokumentaci k přestupku, který byl vozidlem spáchán.
Na Výzvě k uhrazení určené částky je uvedený email referenta odboru dopravy. Na uvedený email napište prostou žádost o zaslání fotografie a uveďte, k jakému číslu jednacímu fotodokumentaci požadujete. Fotodokumentace Vám bude obratem zaslána. Bez uvedení čísla jednacího není možné fotodokumentaci zaslat.
Fotodokumentaci je též možné vidět u příslušného referenta na odboru dopravy – přestupková řízení, Vratislavovo náměstí č.p.97, Nové Město na Moravě, v úřední hodiny.

Kdo stanovuje výši určené částky?
Výše určené částky je stanovena zákonem. Výše se odvíjí od naměřené rychlosti vozidla po odečtení tolerance radaru, která činí 3 km/h od skutečně naměřené rychlosti.

Jakým způsobem můžu výzvu k uhrazení určené částky uhradit?
Výzvu k uhrazení určené částky je možné uhradit:
1) poštovní poukázkou na kterékoliv poště v ČR
2) bezhotovostní platbou na účet č. 107-3534480217/0100, u zahraničních plateb IBAN CZ3401000001073534480217, banka: KOMERČNÍ BANKA, BIC/SWIFT: KOMBCZPPXXX
3) na pokladně Městského úřadu, Vratislavovo nám.103, Nové Město na Moravě (možnost uhradit v hotovosti i platební kartou)
4) pomocí QR kódu, který je na zadní straně výzvy k uhrazení určené částky

Je možné uhradit více určených částek na jeden variabilní symbol?
Ne, každý přestupek má přidělený individuální variabilní symbol. Je nutné provést každou platbu zvlášť na variabilní symbol uvedený na výzvě k uhrazení určené částky.

Při placení určené částky jsem zapomněl/a uvést variabilní symbol, případně jsem variabilní symbol uvedl/a chybně. Je variabilní symbol důležitý?
Ano je. Při žádném uvedení VS může být platba zaslána zpět, neboť je velmi složité dohledat, na který přestupek byla platba zaslána. V případě chybně zadaného VS může dojít k situaci, že platba bude přiřazena na jiný přestupek, než který byl hrazen. V případě nezadaného či chybně zadaného VS se obraťte na finanční odbor MěÚ Nové Město na Moravě. Kontakt naleznete na stránkách MěÚ Nové Město na Moravě.

Provozovatel vozidla nesouhlasí s výzvou k uhrazení určené částky a nechce určenou částku uhradit.
V případě, že se provozovatel vozidla domnívá, že ke spáchání přestupku vůbec nedošlo, musí se tato skutečnost prověřit ve standardním řízení o přestupku s řidičem, který vozidlo v době zadokumentování protiprávního jednání řídil. Provozovatel vozidla by tedy měl správnímu orgánu
sdělit totožnost řidiče, s kterým bude následně zahájeno řízení o přestupku, kdy uvedený řidič má možnost uplatnit veškeré zákonné prostředky pro svoji obhajobu.

Jakým způsobem sdělit totožnost řidiče vozidla v době spáchání přestupku?
Jedná se o podání ve smyslu správního řádu, které lze učinit písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky, a to datovou zprávou do datové schránky MěÚ nebo emailem podepsaným zaručeným elektronickým podpisem. Údaje k osobě řidiče sděluje provozovatel vozidla. Aby mohla být osoba identifikována je třeba uvést zejména jméno, příjmení, datum narození, adresu místa pobytu, případně adresu pro doručování, či další kontakty jako je email či telefonní číslo. Správní orgán sděleného řidiče ve věci vyzve k podání vysvětlení.
Pro sdělení můžete využít formulář viz: https://policie.nmnm.cz/mereni-rychlosti/

Osoba řidiče nebude na výzvu správního orgánu k podání vysvětlení reagovat, nebo se k přestupku nepřizná.
V případě, že osoba řidiče na výzvu nebude reagovat, nebo se k přestupku nepřizná, nebude tedy jednoznačně zjištěna, správní orgán věc přestupku řidiče odloží. Následně bude správním orgánem zahájeno řízení o přestupku provozovatele vozidla, kde je ukládán správní trest pokuty, a to v rozmezí pokuty pro přestupek, jehož znaky porušení pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje, dle ust. § 125c odst. 5 zákona o silničním provozu.

Provozovatel vozidla určenou částku neuhradí, ani nesdělí údaje k osobě řidiče.
Správní orgán věc přestupku řidiče odloží a následně přikročí k zahájení řízení o přestupku provozovatele vozidla.

Došlo k prodeji vozidla, ale v zákonné lhůtě (10 pracovních dnů) nebyla provedena změna v registru vozidel.
Za přestupek provozovatele vozidla odpovídá osoba uvedená jako provozovatel v centrálním registru vozidel. Nepostačí doložení kupní smlouvy. Provozovatel vozidla může nahlásit osobu řidiče, která v době spáchání přestupku vozidlo řídila. Pokud správní orgán nezjistí totožnost řidiče (provozovatel nenahlásí osobu řidiče, označený řidič bude nedostupný, nebo se k přestupku nepřizná), za předmětný přestupek odpovídá provozovatel vozidla uvedený v registru vozidel, nikoliv osoba kupujícího uvedená v kupní smlouvě. Výjimka není možná ani v případě, kdy vlastník vozidla poskytne kupujícímu ověřenou plnou moc k přepisu údajů v registru vozidel

Hlášení závad

Webová aplikace Hlášení závad umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém v dané obci, městské části nebo ve vymezeném území. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací je možné včas reagovat a nahlášený problém vyřešit. Z důvodu přehlednosti zůstávají ve veřejné části aplikace vyřešená Hlášení pouze po dobu 30 dnů.